marți, 29 martie 2011

Fursecuri fragede de post (1)



Când am văzut la Cristina reţeta de cornuleţe fragede cu untură, gândul mi-o fugit la floricele cu rahat, tot cu grăsime în aluat, pe care mi le făcea mama în copilărie.
N-am mai găsit reţeta originală, oricum e post, aşa că am apelat la sor’mea pentru reţeta ei de aluat fraged cu borş

Mi-o zis că-i nevoie de:
-         o cană borş
-         2 căni ulei
-         o nucă drojdie
-         făină cât cuprinde

Am folosit:
-         o cană borş
-         ½ cană ulei
-         ½ pachet margarină
-         nuca de drojdie
-         1 lingură zahăr
-         700 gr . făină
-         o mână curmale tăiate mărunt
-         2 linguri nucă măcinată
-         2 linguri fulgi cocos
-         2 cuburi rahat
-         3 linguri zahăr pudră
-         50 gr ciocolată neagră
-         sare - eu nu folosesc, dar ar fi trebuit, o ieşit 100 de fursecuri pe care nu le-am dăruit din cauza aceasta: au doar pentru mine gust!


Ce-am făcut de fapt ? Am schimbat pe ici pe colo, prin punctele esenţiale baza şi am obţinut 3 reţete, pe care musai le voi repeta! Pentru azi doar 2: floricele si gogosi!

Intâi am pregătit maiaua. Drojdia topită-ntr-o lingură de borş,  una de zahăr şi una cu făină lăsate la dospit câteva minute.

Pentru aluat, restul de borş, margarina si uleiul se încălzesc puţin la foc, apoi peste ele 5 linguri pline de făină şi maiaua crescută se frământă bine.


Compoziţia aceasta am împărţit-o în două.

Pentru floricele, am adăugat făina  până când aluatul s-a desprins de degete.










Am lăsat la cald să – şi dubleze volumul.
Am intins foaie şi am decupat pătrate. Fiecare latură a pătratului am tăiat-o la mijloc şi am unit colţurile jumătăţilor astfel formate. In centru am pus un cub mic de rahat.










Am copt în cuptorul încins anterior la foc mic 20 minute.




După coacere, calde, le-am pudrat din belşug cu zahăr tos.
Din acest aluat, foaie intinsa, am decupat cu paharul cercuri si le am prajit in ulei, o fost cea mai grozava reteta de gogosi de pana amu!

Pentru fursecuri(2) revin intr-o alta postare, maine, cu ce am mai facut.
Fug, ca iara tortulesc in miez de noapte!

L.E. În varianta de nepost (uleiul l-am înlocuit cu aceeaşi cantitate de unt topit) ca dar în coşuleţul din pastă de zahăr pentru o Gavril-ă

2 comentarii:

  1. Fataaaaaaaaaa!!!! Tu stii de cand caut eu reteta de cornulete cu bors? :)
    Merci frumos! Am salvat reteta si fac si eu sambata :)
    Sper sa iasa asa faine ca ale tale :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Musai tre sa iasa si mai faine! Gata, eu am zis, tu rezolvi corespunzator!:)

    RăspundețiȘtergere