sâmbătă, 23 septembrie 2017

CONVERSAȚII CU DUMNEZEU (vol. 3) - NEALE DONALD WALSCH


Am mai fost eu și cu alte daruri livrești în situația de a spune: cartea asta-i pentru tine, dar o mai țiu olecuță că mai am de citit din ea. Nu fu nicio surpriză dară lectura contracronometru iară. Ș-apoi nu erau decât 400  372 de pagini, cât puteam întârzia?!

Și astă ultimă parte a Trilogiei CCD este scrisă prin metoda celorlalte două.
...Am scris aceste întrebări pe o foaie de hârtie într-o scrisoare furioasă către Dumnezeu. Spre marele meu șoc și spre marea mea surpriză, Dumnezeu mi-a răspuns. Răspunsul a venit în forma unor cuvinte șoptite în mintea mea de către o Voce Fără Glas... pag. 7
De 4 ani fu nevoie pentru finalizarea interviului cu numărul trei. Primul s-o gătat într-un an, an doilea într-un an și puțin. Pentru ultima parte se pare că răspunsurile au venit și cu o întârziere de jumătate de an.  Notez amănuntele acestea ca să rămână în arhivă. Chiar nu mă interesează cum s-o născut cărțile și cât de mare fu truda, de e chiar Dumnezeu cel care răspunde, de Walsch o inventat o poveste ce s-o dovedit câștigătoare. Pentru mine e important efectul: conversațiile mi-au adus în sfârșit Liniștea. O fost crunți toți anii ăștia de împotrivire la bisericeală și de rătăcit pe un drum căruia nu-i mai vedeam lumina. E o experiență atât de intimă, despre care-n alte vieți n-aș fi spovedit în veci. Acum simt că ăsta e singurul mod prin care pot să-i mulțumesc lu' DD că m-o intersectat cu aste dialoguri.

După Adevărurile Personale din primul volum, cele Globale din următorul, în ultima parte tema e centrată pe Adevărurile Universale.

Ca de obicei, ideile care mi-au atras atenția:
  • atâta timp cât îți faci griji în legătură cu ce gândesc alții despre tine, te afli în stăpânirea lor.
  • Vinovăția și frica sunt singurii dușmani ai omului.
  • Dragostea și conștiența sunt adevărații voștri prieteni.
  • Nu confunda lungimea relației tale cu calitatea ei.
  • Trupul nu găzduiește sufletul, este exact invers.
  • Intuiția este urechea sufletului.
  • Cele șase simțuri ale oamenilor sunt: auzul, văzul, gustul, pipăitul, mirosul și cunoașterea.
  • Sufetul tău este suma totală a tuturor sentimentelor tale.
  • Mintea este în toate celulele, dar în 99% din corp există spațiile libere dintre celule.
  • „Dreptatea” nu este ceva ce trăiţi ca experienţă după ce acţionaţi într-un anumit mod, ci deoarece acţionaţi în acel mod. Dreptatea estre o acţiune, nu o pedeapsă pentru o acţiune.
  • Cele cinci emoții naturale sunt: durerea, furia, dorința, frica, dragostea.
  • Eu nu pot fi cu adevărat ofensat, dar semenii tăi își permit să fie ofensați în numele meu.
  • Vi se va da întotdeauna acea experiență care credeți voi că vi se va da.
  • Să nu faceți zei din învățătorii voștri.
  • Voi sunteți cea mai înaltă emoție a lui Dumnezeu.
La volumul trei lectura a fost și mai facilă decât la doi. De astă dată cunoșteam multe dintre idei din anterioarele conversații, drept să zic e și partea care mi-o plăcut cel mai mult. 

Mai aveam o sută de pagini necitite din ultimul volum când i-am dăruit lu G. colecția. Mă gândisem că-l voi sfârși în format pdf și exact asta am făcut. Este un miracol încă faptul că am cumpărat volumele într-o doară, pentru că titlul era compatibil cu prietena mea și a devenit o carte fundamentală pentru modul meu de a trăi și gândi viața. Am citit sutele de pagini pe trenuri or între două trebi epuizante, dar nu aș pica un test cu întrebări esențiale deși nu am fost întotdeauna foarte concentrată pe lectură și nici n-am priceput toate rândurile. Știu că mi-a ajuns la inimă și greu va mai pleca de acolo. Abia aștept s-o recitesc.
...A nu crede că poți avea ceva este același lucru cu a nu dori să-l ai dat fiind că duce la același rezultat... pag. 89
...Fiecare acțiune este  un gest de definire  de sine.  Orice  gândești,  spui  și  faci  anunță  " Acesta este Cine Sunt"... pag. 258

  •  Conversații cu Dumnezeu * Un dialog neobișnuit * (vol. 3) de Neale Donald Walsch publicat la editura For You 2009, 372 de pagini
_____________________
Am mai citit în 2017:
    1.  Shining - Stephen King
    2.  Colorado Kid - Stephen King
    3.  Misery - Stephen King
    4.  Supunere - Michel Houellebecq
    5.  Miercuri, respirăm - Ioana Chicet-Macoveiciuc
    6.  Visul - Emile Zola 
    7.  Noaptea de foc - Eric-Emmanuel Schmitt
    8. Adio - Honore de Blazac
    9. Hituri celebre din epoca Showa - Ryu Murakami
    10. Jurnal intim (vol. 1) - Marin Preda
    11. Jurnal intim (vol. 2) - Marin Preda
    12. Luni de fiere - Pascal Bruckner
    13. Luminița, mon amour - Cezar Paul-Bădescu
    14. Dragă viață - Alice Munro
    15. O mie de nopți - E.K. Johnston
    16. Bel-Ami - Guy de Maupassant
    17. Să fii român! - Dan Puric
    18. Pobby și Dingan - Ben Rice 
    19. Einstein - Francoise Balibar
    20. Doi ani, opt luni și douăzeci și opt de nopți - Salman Rushdie
    21. Sărutul dinaintea morții - Ira Levin
    22. Viața și Opera - Cristian Tudor Popescu
    23. Galaad - Marilynne Robinson 
    24. Roșu ucigaș - Jerden Brouwers 
    25. Golem - Gustav Meyrink
    26. Noi - Evgheni Zamiatin
    27. Consumatorul de suflete - Codin Maticiuc
    28. O vară la țară - J.L. Carr
    29. Șoimul rătăcitor - O poveste de dragoste - Glenway Wescott
    30. Studii despre iubire - Jose Ortega Y Gasset
    31. Ură, prietenie, dragoste, căsătorie Alice Munro
    32. 1Q84 (vol. 1) - Haruki Murakami
    33. 1Q84 (vol. 2) - Haruki Murakami
    34. 1Q84 (vol. 3) - Haruki Murakami
    35. Copila de zăpadă - Eowyn Ivey
    36. Conversații cu Dumnezeu (vol. 1)  - Neale Donald Walsch
    37. Conversații cu Dumnezeu (vol. 2)  - Neale Donald Walsch
    38. Viața ca o pradă - Marin Preda 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu