duminică, 5 august 2012

Pâine cu mălai şi porumb


Mi-am interzis să mai fac pâine până nu reuşesc o cultură de drojdie sălbatică. De prin iarnă se întâmplă  interdicţia şi încă n-o avut efect. Din când în când,  îmi dau dezlegare la pâinea regală cu mălai.

 
Faţă de reţeta originală am adăugat porumb şi pentru că nu am avut lapte dulce am folosit iaurt.


Ingrediente:
-         140 gr făină albă
-         120 gr mălai
-         50 ml ulei
-         2 ouă
-         80 ml lapte + 20 gr unt – le-am înlocuit cu 80 gr iaurt Oly 5% grăsime
-         sare
-          2 linguri chimen seminţe
-         2 linguri oregano
-         1 lingură salvie
-         1 plic drojdie uscată
+ 200 gr boabe porumb fiert
      + 20 gr unt
      + o legătură pătrunjel

Când e făr de porumb mai adaug 2 linguri mălai şi 2 linguri făină, amu nu mai fi cazu.
1. Am perpelit boabele de porumb cu pătrunjelul tocat în unt
2. Am turnat în vasul pentru aluat ingredientele "ude", apoi pe cele solide şi la final drojdia
3. Le-am amestecat cu o lingură de lemn, aluatul este foarte dens şi greu de frământat, doar am omogenizat puţin ingredientele între ele
4. L-am turnat în forma de cozonac unsă cu unt şi tapetată cu pesmet. L-am nivelat cu lingura de lemn trecută prin apă
5. L-am lăsat la crescut vro juma de ceas, nu creşte spectaculos, dar se vede schimbarea
6. L-am copt vro juma de ceas cât să nu se mai prindă de scobitoare.

Pentru mine,  reţeta aceasta este cea mai bună pentru pâinea cu mălai, oricum alta n-am încercat, jumătate din cantitatea de făină folosită este din porumb şi nu o lingură , două adăugate şi se cheamă că-i pâine mămăligoasă.


Este atât de săţioasă încât de la firimiturile ciugulite la pozat în zori pân amu,  la publicare, e prânzul, nu mi-i foame. Bine, că am mai avut şedinţă cu jeleurile din sirop de brad, foile din scorţişoară şi cuburile aperitiv cu vinete se va vedea în zilele următoare, amu plec la munte  şi apoi, după ce voi fi urcat zilnic pe Caraiman or la Babele voi fi fiind pregătită să mă duc la bunica şi să înfrunt atacul curcanilor.


Să ne revedem răcoroşi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu