luni, 8 mai 2017

TORT CIOCOLATOS

Ultimele două torturi pe care le-am pregătit la jumatea lu aprilie în bucătăria mov au fost pe principiul tre să lichidez stocu de ciocolată.  Cel de azi fu pentru ziua tatei (ălalaltu l-am propus la Cutia misterelor). Sigur că m-am trezit cu 5 kile de ciocolată neagră și o trebuit să cumpăr albă. Așa că mi-am trimis cu Poșta în casa cea nouă tot stocu de ciocolată inițial. Când l-am secționat după facere, căci da, eu dăruiesc torturile deja porționate, am bocit juma de zi privind eșecul. Mi-am propus să-l public, când va fi vreme, la categoria Dezastre și l-am congelat pentru trei săptămâni. Așa s-o aliniat planetele să nu poci avea acces la o bucătărie în preajma zilei de 5 mai, aia în care se aniversează tata.

Din fericire, în ziua festivă, combinația a fost absolut incredibilă. Foarte puțin dulce, ciocolata Milka și-a păstrat aroma după decongelare, asemeni și cea amară belgiană. O fost ca un tort de înghețată făr de așchii, doar cremos, savuros. Îl refac cu prima ocazie pentru o postare mai de Doamne, ajută!


Rețetele sunt deja publicate pe îndelete în cazul altor dulcegării, voi completa doar cu povești.



STRATURILE
  • Blat pandișpan stropit cu sirop de zahăr ars;
ACI despre ingrediente și facere. L-am obținut din 3 ouă cu o înălțime de 2 centimetri, făr a folosi praf de copt.  L-am copt pe foaie de napolitană, ceea ce mi-o îngreunat porționarea. Napolitana a rămas moale, dar nu umedă, ca vafa la înghețată. Pentru sirop am ars 30 grame de zahăr peste care am adăugat 100 mililitri de apă și am lăsat la clocotit cât să se topească zahărul caramelizat. Am adăugat în el vanilină și răzătură de portocale. Am umezit blatul cu el rece, în momentul asamblării. 


  • Cremă de ciocolată cu piure de castane;
ACI la propunerea de aprilie a Cutiei misterelor am povestit despre combinație (150 grame piure de castane, 150 grame smântână, 200 grame ciocolată amară). La asamblare, am acoperit blatul cu un strat subțire de cremă neagră, 30%, restul am păstrat-o pentru lateralele cremei albe. 
  • Cremă de ciocolată albă cu picături de ciocolată neagră;
Am montat-o într-o casoletă de 9 centimetri și vroiam să obțin desigur o secțiune șmecheră, dar nu s-o-ntărit și așa o rămas și după congelare. Am pregătit-o imediat după coacerea blatului, la montarea ar fi trebuit să fie gata întărită. 


De mai ratez vrodată, o refac ca să nu mai stric toată construcția. Am folosit 75% din doza de ACI în care am adăugat câteva picături de ciocolată neagră care au căzut toate la fund. 
  • Cremă de ciocolată cu piure de castane;
Am folosit restul despre care am povestit la începutul pașilor, 70% care-o rămas. Am acoperit doar lateralul ciocolatei albe neîntărite. 


  • Cremă de ciocolată albă;
După ce s-a întărit stratul montat anterior, am refăcut în exact aceeași proporție crema albă, făr a mai completa cu picături de ciocolată neagră. De astă dată sigur că s-o-ntărit dacă am pregătit corect gelatina. 


  • Glazură și decorare cu bomboane Toffifee. 
- 100 grame bomboane
- 40 grame smântână pentru frișcă
Am pus pe baie de aburi bomboanele (2 le-am păstrat pentru decorare) cu smântâna și am amestecat până la topirea ciocolatei. Alunele, îmbrăcate parțial în caramel, le-am scos pe hârtie de copt și le-am folosit la decorare. Din păcate n-am obținut o glazură fină, am încercat să o strecor și cum o curs pe tort așa am lăsat-o. 
Intenția mea a fost să reobțin glazura lucioasă de la ACEST tort. Atunci a fost prea multă smântână, acum prea puțină. 


    Tortul a fost asamblat în forma de 26 centimetri și o avut  1.75 kilograme.

    Rețetele vor lipsi în continuare, sper să ajung la Cutia misterelor pân la finele lunii. Îmi doresc ca poveștile și cărțile să suplinească absența culinară. 

    2 comentarii: