luni, 15 aprilie 2013

Piure de urzici - reţeta de post




Iubesc blogul cu reţete criminale pentru că o  iubesc pe Ancuţa! M-am intersectat cu ea doar două zile la cursul zaharos, timp suficient cât să ma lipesc de ea etanş, aşa ca fondantul pensulit cu apă. Reţeta urzicilor este publicată de mama Ancuţei, căci da, blogul aparţine amândorura.

 Eu am pregătit doar jumătate de reţetă, partea cu postul, îs sigură că era criminală însoţită cu ouă de prepeliţă.

 Milena scrie  că pentru 4 porţii e nevoie de:
 - o sacoşă de urzici tinere - eu am avut 3 căuşuri de palme, că atâtea mai avea ţiganca de la care le-am cumpărat
- 1 lingură de ulei
- 1 linguriţă de făină
- 6 căţei de usturoi

 Am curăţat bine urzicile de alte buruieni, frunze uscate şi ce-o mai fost pe acolo (n-am fost atentă în reţetă la partea cu folositu' mănuşilor şi amu unghiile mele-s purtătoare de dovezi.Bine că fură urzici domesticite şi nu mă pişcară!). De-o scris la blog că trebe spălate în 9 ape, aşa am făcut!

Urzicile curăţate şi spălate le-am fiert cu multă apă (c-o beau ca pe ceai, cu kilu'). După fierbere,  strecurate,  se blenduresc acoperite p-un sfert cu zeamă urzicoasă.
Într-o tigaie am pus o lingură de ulei, eu am perpelit aci jumate din căţeii de usturoi feliaţi, i-am scos şi am adăugat câteva secunde făina, după care am turnat blendureala urzicoasă. Am lăsat pe foc pân s-o îngroşat bine. La final am pus restul de usturoi pisat.

Am servit cu mămăliguţă aşa cum era recomandarea. Pentru cei ce nu iubesc urzicile nu-i cea mai bună reţetă pentru a vă împrieteni cu ele, e doar pentru fanii ce nu se mulţumesc cu 2-3 urzici rătăcite-ntr-un pilaf.
Oi, io chiar numa-ntr-un dezmăţ postos o ţiu!


Doamna de la care luai urzicile, mai avea nişte chestii. Io cunosc tare puţine dintre frunzele ce-s amu'  vedete pe tarabe.
- Ce-s astea şi ce fac cu ele?!
- Grâuşor mamă, e pentru salate!
- Cum îl cheamă?!
- GRÂUŞOR!

Am făcut salată cu ridichi, ceapă verde, pătrunjel,  morcov şi ce mi-o dat precupeaţa + zeamă de lămâie. După masă,  zic să întreb pozele lui google despre sărăciile alea. M-o liniştit că-s frunze de untişor şi că nu mor amu.

Deci, sănătate şi vouă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu