duminică, 8 august 2010

Tort chitară - Tortul nr.7 - Tort cu afine+vişine, foi napolitane, salam de biscuiţi





Tortul chitară conţine:
- primul strat, baza, salam de biscuiti intre foi de napolitane;
- apoi, jumatate din crema de frisca si afine+visine;
- peste crema, foaie de fursecuri cu afine;
- apoi, cealalta jumatate de crema;
- iara salam de biscuiti intre napolitane;
- peste toate glazura de ciocolata si frisca.


Pentru foile cu salam de biscuiti si napolitana

Ingrediente:
500 g biscuiti populari
1 plic zahar vanilat
150 g lapte praf
100 g unt
450 ml apa
50 g cacao
100 g zahar
150 g alune macinate
esenta de rom
3 foi de napolitane

Modul de pregatire aici la salamul de biscuiti glazurat.
Dupa obtinerea salamului de biscuiti, se taie foile de napolitana in 4 bucati de marimea chitarei, la mine 30x20 si inca patru pentru coada chitarii, la mine 30*10.
Intre foile de napolitane se pune salam de biscuiti si se obtin doua bucati pentru baza chitarei si doua pentru coada.Se infoliaza si se pun la rece.

Foaia de fursecuri cu afine

Ingrediente:
4 oua
200 g unt
250 g afine
100 g alune macinate
100 g migdale macinate
100 g faina
100 g zahar
praf de copt

Modul de pregatire de la aluatul de fursecuri cu visine.
Din foaia de 30x30, am taiat o foaie de 30x20 si una de 30*10, pentru cele doua parti ale chitarei.

Crema:
1 l frisca lichida
200 g afine
200 g visine
2 plicuri gelatina

Fructele, pe rand le-am pus cu doua linguri de zahar si sucul propriu pe foc pana s-au fiert putin, apoi le-am scos pe servetele de hartie la racit.
800 ml frisca batuta, apoi gelatina inmuiata+topita si fructele au fost crema dintre cele 3 foi.

Glazura:
1 ciocolata alba si 3 ciocolate negre topite cu 200 g frisca lichida la bain marie. Corzile sunt spaghete, iar butonasele sunt bucati de salam de biscuiti glazurate cu ciocolata alba.







Povestea cu ce fu bine/rau

L-am pregatit in doua ore jumatate (o ora blaturile, jumatate de ora crema si o ora glazurat/decorat). Spre marea mea surprindere a fost extrem de usor de facut(mai mult m-am chinuit sa-i pun un decor cu photoshopu), o fi dupa om! La multi ani, Iona-om bun!
A cam trebuit sa improvizez la facut ansamblul, fiind foarte lung l-am lasat in doua bucati la frigider si l-am montat inainte de servire in mare graba si nu cu mare atentie cum ar fi trebuit.
Foile de salam cu biscuiti si napolitana s-au cam lipit, le-am infoliat impreuna, dar nu cu efecte nereparabile; in ciocolata topita am scapat apa calda de la bain marie, am scurs-o usor fara consecinte negative la glazurat.
Foarte usor am scapat cu blatul de salam cu biscuiti-foi de napolitana si foaia de fursecuri cu afine.
Imi plac mai mult fructele din crema putin "calite" cu zahar inainte.
Foarte gustos!



Tortul a avut 3.5 kg si a costat 55 lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu