joi, 22 iulie 2010

Tortul nr.6 - Tort carte - Tort cu visine+nectarine, branza dulce







Tortul are ca blat trei foi, două cu alune şi una din aluat de fursecuri cu vişine, iar ca şi cremă mixt de frişcă, branză dulce şi nectarine.

1. FOAIA de fursecuri cu vişine (30x30)-reţeta lui edith
· Ingrediente:
- 100 gr zahăr
- 250 gr vişine
- 300 gr făină
- 200 gr unt
- 4 ouă
- 2 zahăr vanilat
- esenţă de rom
- 1 linguriţă praf de copt

· Modul de pregătire
Untul ( la temperature camerei) se bate spumă cu zahărul, zahărul vanilat şi esenţa de rom. Se adaugă pe rand ouăle intregi continuand baterea, apoi făina şi praful de copt. Se obţine un aluat moale care se toarnă in tava de copt. Peste aluat se pun vişinele( care au fost curăţate de samburi şi lăsate pe prosop de hartie) şi se coace (30 minute la foc mic). Eu am tăiat-o ulterior pentru tava de 30x20.

2. Foi cu alune – reţeta lissei

· Ingrediente
- 100 gr alune măcinate
- 100 gr zahăr
- 200 gr făină
- 3 linguri miere de albine
- 8 linguri lapte dulce
- 1 linguriţă praf de copt


· Mod pregatire
- toate ingredientele se amestecă cu o lingură de lemn pană se obţine un aluat;
- aluatul se lasă la rece(eu il las in frigider o noapte de am vreme);
- apoi, se imparte in două bucăţi din care se intind două foi de 20x30, care se coc pe dosul tăvii de aragaz presărate cu făină ;
- le-am copt cate 15 minute.


CREMA

Ingrediente
- 1 litru frişcă
- 250 gr branză dulce
- 500 gr nectarine
- 2 plicuri gelatină
Mod pregatire
- nectarinele se taie cuburi;
- branza dulce se omogenizează cu 250 ml de frişcă dulce;
- 750 ml frişcă se bat spumă nu foarte tare;
- se pregăteşte gelatina conform instrucţiunilor de pe plic, se toarnă peste frişca bătută impreună cu pasta de branză şi bucăţile de nectarine.


ASAMBLARE
- intr-o tava se pune o foaie de aluat cu alune, peste ea jumătate din cremă, apoi foaia de aluat cu vişine, restul de cremă şi ultima foaie cu alune tăiată in două.Peste ultima foaie la mijloc, exact unde este taiata in doua, se presează şi se pune o greutate pentru a se intări exact ca o carte deschisă cu exterioarele mai inalte decat mijlocul;
- se lasă la rece 5 ore ;
- se unge tot tortul cu un strat fin de gem, apoi pasta acoperitoare din lapte praf şi se lipesc cu miere decorurile.


Asamblarea foilor cu crema



Ungerea cu gem, pentru aderenţa pastei de lapte praf


O secţiune care nu-i secţiune!(este partea laterală a tortului inainte de pasta de lapte praf acoperitoare)




Povestea tortului carte

· CE AM GRESIT?
- nu am facut nici un decor inainte ca tortul să fie gata (credeam că mi-am invăţat lecţia – la torturile anterioare decorurile nu se potriveau cu dimensiunile/tema tortului final fiind pregătite inainte de a stabili ce şi cum. Acum nu au vrut să iasă decat după mare chin. Nu am mai reuşit să colorez pasta de lapte praf, fie s-a intărit, fie a crăpat, fie se lipea. Am incercat să colorez pastă de ciocolată albă, n-o vrut să colaboreze! După 5 ceasuri in care nu pusesem decat pasta acoperitoare şi paginile am lăsat to(r)tul baltă pană a doua zi ;
- din cauze de transport pe căldură nu am folosit la scris ciocolată topită, nici nu am un dui cu care să scriu subţire, iar pasta neagră, rămasă de la decorurile cu Juventus,nu a mai fost foarte elastică la modelat;
- foaia din aluatul de fursecuri a avut un plic de praf de copt!!!!, deci da avea şi gust şi miros de amoniu, pană cand s-a mancat tortul a dispărut cu totul;
- ultima foaie care se pune se taie in două şi se lasă la rece presată pe mijloc pentru a avea forma unei cărţi deschise. Eu am presat-o cu un sucitor foarte gros şi nu numai că nu era adancită doar la mijloc, dar mi-a si rupt una dintre jumătăţi;
- am pus doar 5 nectarine, foarte puţine!
- din cauza decalării cu o zi a datei finale şi a căldurii s-a inmuiat pasta de lapte praf, necazul este că nici pozele nu le-am făcut imediat ce a fost gata, minor necaz ce-i drept!
- zece ceasuri m-am străduit şi m-o durut că doar eu l-am văzut netopit/nealunecat.


· CE A FOST BINE?
- foarte bună toată combinaţia de branză dulce şi fructe acrişoare şi foaia pufoasă din aluatul de fursecuri şi foile cu alune( nu le-am mai ars, nu am mai uitat să le pun praf de copt ). Toată lumea a fost incantată, ca şi mine, nimeni nu gustase tort cu branză pan' la astă carte!
La mulţi ani , mama Ilinca!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu