luni, 19 ianuarie 2015

Brioşe umplute



Pentru tortul de gravidă-mi trebeau sâni.
Pofta domniţei mămici fu pentru prăjitura cu cremă de castane ( am defilat cu ea la una dintre ediţiile de cutie misterioasă - aci reţeta pe blog - o să mă laud mai pe îndelete în episodul de ianuarie dedicat provocării, vineri,  dar e musai să mă împăunez şi amu: am câştigat premiul pentru inventivitate acordat pentru prestaţiile lui 2014, mi-s tare, tare mândră pentru că tare iubesc cutia misterelor) ziceam că-mi trebeau sâni.
Când io tot căutam variante s-o nimerit să mă sune Crisa şi să-mi recomande minigugulufii copţi cu cremă  - aci reţeta pe blog, eu le-am văzut neajunsu instant, mi s-ar fi topit pdz în contact cu budinca şi tot instant am avut gândul ăsta al brioşelor decupate. E bine când oamenii te sună cu uratu,  tu să te văicăreşti că nu-ţi plac ţîţele din chec cu mac!

Pentru că de cele mai multe ori nu am secţiuni de la torturile ce le meşteresc, m-am hotărât să fac 4 sâni şi să trimit 2 la sor mea spre dat verdicte.
Miercuri voi publica tortul, care n-o fost ce mi-am dorit, dar până atunci mă pot mândri cu bustul.


Pentru 4 brioşe mari, 9 x 6 cm îs ale mele:
- 225 gr morcov răzărit mic
- 135 gr zahăr
- 275 gr făină
- 5 gr praf de copt
- 3 gr bicarbonat de sodiu
- 3 gr scorţişoară praf
- 50 gr miez de nucă - tăiat grosier
- 50 gr iaurt
- 2 ouă
- 100 ml ulei
- 50 ml lapte
- un praf de sare

Am mixat uşor ouăle cu zahărul, am adăugat alternativ când lichidele, când prafurile cernute împreună. La final am pus morcovul şi nuca. Compoziţia astfel obţinută am turnat-o în formele unse cu unt şi tapetate cu griş. Am umplut bine formele căci aveam nevoie de brioşe bombate. Le-am copt 30 de minute în cuptorul preîncins anterior.



Eu am făcut câte 2 brioşe din jumătatea cantităţilor de mai sus pentru că mi-am dorit 2 perechi de sâni diferite,  din care să-i aleg pe cei potriviţii burţii de gravidă.




După coacere i-am lăsat 5 minute la răcit în forme şi  apoi i-am scos pe grătar. După răcire i-am scobit cu grijă să nu le stric capacele. Am băgat un pahar în fiecare brioşă şi apoi am scos blatul din urmele lăsate de pahar. Capacele mi-au rămas în pahar şi atunci le-am scos foarte uşor fără să le rup.


Pentru crema de ciocolată cu lapte şi piure de castane:
- 60 gr ciocolată cu lapte
- 40 gr smântână pentru frişcă
- 40 gr frişcă bătută
- 2 gr gelatină
- 60 gr piure de castane

Faţă de reţeta originală, aia de la prăjitură, am adăugat gelatină din teama de a nu mi se prăvăli gravida sub pdz. Am topit pe aburi smântâna cu ciocolata. Am lăsat gelatina acoperită cu apă la înmuiat, apoi am lăsat-o la dizolvat în apă caldă şi am adăugat-o în ciocolata topită. Piureul l-am amestecat cu ciocolata şi apoi, uşor, l-am încorporat în frişca bătută. Am împărţit toată crema în cele 4 brioşe.


Brioşele cu primul strat de cremă le-am dat la rece cât am pregătit crema cu brânză. Pe crema întărită am aşezat firimiturile de blat rămase de la scobire, făr să mă ating de capacele pe care le-am păstrat pentru final.


Pentru crema cu brânză:
- 100 gr cremă de brânză
- 55 gr unt 82% grăsime
- 35 gr zahăr pudră + 1 plic zahăr vanilat
Am mixat untul moale cu zahărurile, am adăugat treptat în spuma de unt câte o lingură de brânză.
Am împărţit crema în cele 4 brioşe.


Am lăsat brioşele la rece cât am pregătit crema 3. Peste crema de brânză am aşezat capacele, dar văz c-am considerat că nu trebe pozată etapa asta.
Am găsit asta la tort pentru a lămuri ce tot scriu în cuvinte

Pentru crema de ciocolată amară şi piure de castane:
- 60 gr ciocolată amară
- 50 gr frişcă lichidă
- 35 gr frişcă bătută
- 60 gr piure de castane
- 2 gr gelatină
Am pregătit-o identic celei ce-o avut ciocolată cu lapte. Am întins-o pe capacele de  brioşe pe cât de neuniform mă pricep când am în mână un dos de linguriţă. Decorarea s-o făcut în bucătăria soră mii cu astă cremă cărată 5 ceasuri printre trenuri. Pe cremă am aşezat brăduţi din ciocolată, pe care i-am primit de la Crisa, deci purtaţi o zi printre curieri.


I-am făcut poză ş-am plecat la Buna, n-am gustat un gram. Păi, or eram la dietă, or eram la dietă. Desigur, că la Buna m-am dus cu brioşele cu lămâie şi mac - reţeta aci, de la care iară n-am gustat gram. 



Miercuri povestea tortului, una dezamăgitoare pentru mine. 


4 comentarii:

  1. Tortul arata intr-un mare fel, linia cromatica este foarte frumoasa ,daca decupezi poza si tai urarea ,nu-ti dai seama ca-i tort.Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai să vezi miercuri continuarea, Ana, e chiar "într-un mare fel", ăla nefericit, dar atât poci amu. Sânii chiar şi mie îmi plac:))

      Ștergere
  2. Deci te tii tare cu dieta? Bravo! Ai slabit ceva sau intri in depresie in curand si intri in primul tort pe care il faci :D
    Halal prietena mai sunt si eu! Stiu bine sa-ti tin moralul ridicat, nu? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte interesant ce se întâmplă cu aşa mea zisă dietă. În fapt, nu încerc decât să nu mai mănânc dulciuri de pe rafturile magazinelor, când eu oricum fac la sfârşitul săptămânii. M-am chinuit vro lună, mai mult încălcând regula asta. Apoi, m-am trezit că de la 61 am ajuns la 58, fix peste noapte. Acum, nu doar că nu mă mai tentează ce-mi cumpăram înainte în draci: napolitane Joe cu ciocolată şi prăjituri Caraiman, nici ale mele nu mă mai ispitesc prea mult. Şi, ca-n toate celelate de le schimb în modul cum mă hrănesc, mi se dovedeşte iară că nu sunt decât chestiuni de obişnuinţe proaste:)))

      Ștergere