marți, 17 iulie 2012

Desert ciocolatos cu piersici


O planificasem pentru caise, dar cu atât de multă grijă mi-o ales precupeaţa caisele, că fu musai  să-mi vândă şi  piersici şi dovlecei şi încă ceva, ce-am uitat deja!
Caisele le-am îngropat în compoturi gheţoase şi piersicile în ce se vede prin imaginile alăturate.


Blatul e acela cu migdale, făr de ouă, dar cum de la Bicaz m-am căpătat c-o traistă de nuci, nu de migdale, iaca blatul!
 Am pregătit dulcele acesta în vasul yena de 24 cm.

Pentru blat:
* 75 gr nucă uscată câteva minute în cuptor şi apoi măcinată
* 75 gr zahăr pudră+ 2 linguri zahăr brun
* 200 gr unt topit
* 50 gr pesmet
* 200 gr făină
* esenţă de rom
Toate astea amestecate-ntr-un aluat cam lipicios, lăsat la rece vro oră, apoi  întins pe lateralele şi fundul vasului yena (uns cu unt şi tapetat cu pemet). Împreună cu vasul l-am mai ţinut vro 15 minute la congelator, l-am înţepat pe ici, pe colo cu furculiţa, am presărat peste el cele 2 linguri cu zahăr brun.

Pentru umplutură:
* 3 piersici tăiate-n 4
* 1 plic zahăr vanilat
 Bucăţile de piersică le-am aşezat peste aluatul rece, le-am presărat zahărul vanilat şi le-am copt vro 10 minute, cât să se înmoaie .

Pentru ciocolatoasă:
* 3 ouă
* 100 gr unt topit
* 50 gr zahăr brun
* 50 gr pudră roşcoave
* 100 ml lapte
* 80 gr pesmet
Le-am amestecat pe astea, nu vroiam cu lapte,  dar am scăpat prea mult pesmet, nu i-o dăunat! Am obţinut un aluat smântânos pe care l-am turnat peste piersici şi iară l-am copt pân nu s-o mai lipit de scobitoare, vro 25 minute, l-o fi ajutat canicula, n-am habar:)


Aluatul nucos e sfărâmicios, asta-i e naţia, ciocolatoasa e topitoare-n guri, după cum bine o cunoaştem, piersicile-s acrii, rece e minunată!


* la târgul de Sân Petru, meşterul oferea reduceri la ştergare, aşa m-am bucurat de cei 6 lei, că de mi le dădea cu bogdaproste,  nu-l pomeneam aci!
* la piaţă,  bătrâna mi-o ales piersici perfecte,  parfumate,  de le puteam duce la expoziţie, nu la mine-n pesmeţi
* dom Inginer mi-o zis un convingător "chiar e bună", de parcă ar fi avut alte aşteptări

Gata, ştiu,  e doar un desert!

2 comentarii:

  1. Ai pus numai bunatati.... nuca, cioco!
    Voi face ulcer in curand la cate bunatati vad pe blogurile voastre. Bravo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Atunci, sănătate multă, Carol!:)))

    RăspundețiȘtergere