marți, 10 iulie 2012

Desert cu portocale



Am primit în dar, când nu mă dădeam plecată de la standul cu reţete, ''Deserturi cu ciocolată'', din colecţia biblioteca Adevărul "Delicii în bucătărie". Mulţumesc, C.!
Când am răsfoit-o prin bucătărie, am mai pierdut din entuziasmul primei întâlniri (eram la cura Ohsawa pe vremea aia), păi de-s toate cu ciocolată,  câte combinaţii de ciocolată, unt, frişcă şi oua să tot fie?!


Am ales pentru dăruit, la rându-mi, 2 reţete prăjituroase din carte, ambele simple, una s-o ratat, habar n-am de ce, a doua fu chiar surprinzătoare şi nu în comparaţie cu cea eşuată!

Îmi plac blaturile ce par însiropate (şi nu-s!) şi cele atât de aerate, de zici că ascund  mari secrete tehnice. Aste două condiţii şi necesare şi suficiente le împlinesc  tăvălitele astea.


Am combinat din carte blatul cu portocale al unui tort şi sosul de ciocolată al prăjiturii Lamington, ambele modificate pe ici pe colo, prin părţile neesenţile.

Blatul de portocale
În carte:
* 200 gr făină albă 000
* 180 gr zahăr
* 150 gr unt
* 100 gr amidon
* 3 ouă
* 2 portocale
 * 1 plic praf de copt
 
 Pentru că nu scria despre dimensiunile tăvii în care s-a copt, eu am "dublat" cantităţile pentru tava mare a cuptorului de aragaz:

* 200 gr făină albă 000

* 250 gr zahăr

* 300 gr unt, mergeau doar 200-250

* 100 gr amidon

* 6 ouă (mici au fost)

* 3 portocale - coaja de la una dintre ele răzuită, iară de la celelalte două confiată - 200 ml suc

 * 1 plic praf de copt cu şofran zicea pe el

Zahărul amestecat bine cu untul topit, adăugate ouăle şi sucul de portocale, coaja de portocală dată pe răzătoare,  2/3 din coaja confiată,  la final şi făina cu praful de copt, amidonul. Omogenizate uşor şi turnate în tava mare acoperită cu hârtie de copt. În carte zice că se coace 45 de minute la 180 grade. Era o formă de guguluf, la mine s-a copt în 20 minute.

Sosul de ciocolată
În carte:
* 500 gr zahăr pudră
* 75 gr cacao
* 125 ml lapte
* 100 gr ciocolată
* 5 gr unt

Toate fierte până devin o compoziţie omogenă.

Eu am pus pe foc:
* 50 gr zahăr pudră
* 25 gr unt
* 50 gr cacao
* 50 gr ciocolată
* 200 ml lapte de cocos

Când blatul s-a răcit l-am tăiat, fiecare bucată am tăvălit-o prin sosul de ciocolată şi am decorat-o cu portocală confiată. A doua zi au fost pufoase, dulcii, aromate, ciocolatoase!



2 comentarii:

  1. Deci, ca sa inteleg mai bine, ai dublat totul mai putin faina, amidonul si praful de copt? Si tot a iesit? Foarte tare! Inseamna ca reteta era gresita, nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. N-as zice gresita musai, poate era si mai perfecta:))) Dar de dublam si fainurile trebea sa framant ca la cozonaci aluatul:)))

    RăspundețiȘtergere