luni, 5 decembrie 2016

Fursecuri și cornulețe fragede de post



Pe lista lui 2016 fu să reactualizez cât mai multe dintre rețetele cele dintâi. Am numit proiectul RVSN - rețete vechi în straie noi. Am izbutit atât de multe încât azi îs chiar la episodul 2 ș-un altul nu va mai fi pân pe 31. 

M-am trezit, abia ajunsă acasă după cele 2 săptămâni de vacanță, c-am nevoie d-un dar dulce. M-am sucit între prăjiturele și biscuiți pân am ajuns în 2011 la rețeta aceasta de post, pe care o ador pentru că este dintre cele la care nu-i nimeni să poată ghici că-i făr de lapte, brânză, ouă. Este una dintre cele mai accesate rețete de pe Zambetania, cum se întâmplă cu toate dulcegăriile de post, ceea ce mi-i mare bucurie.


Pentru 400 grame de fursecuri, din care jumătate au fost cornulețe, am folosit:
- 50 mililitri borș
- 100 mililitri ulei
- 225 grame făină
- 10 grame drojdie proaspătă
- 1 linguriță zahăr
- un praf de sare
- 75 grame rahat
- 20 grame zahăr pudră pentru după coacere


1. Am pregătit maiaua. Am frecat drojdia proaspătă cu lingurița de zahăr până s-a dizolvat (ia formă lichidă). Am amestecat-o c-un praf de făină ș-am lăsat-o 15 minute la loc cald să crească.
2. Am încălzit puțin borșul cu uleiul și sarea.
3. Într-un vas am cernut făina, am răsturnat maiaua crescută și lichidele calduțe și am amestecat ușor obținînd rapid un aluat omogen, nelipicios. Am acoperit vasul c-un ștergar și am lăsat un ceas coca la dospit.



4. Am întins foaie de 0,5 centimetri grosime din jumătate de aluat, am decupat cu farfuria mică 3 discuri. Le-am tăiat pe verticală, orizontală și apoi pe cele 2 diagonale. Fiecare triunghi astfel obținut l-am tăiat 2 centimetri pe mijloc. 
5. Am așezat pe baza fiecărui triunghi bucăți de rahat și am rulat strâns.



6. Am așezat cornulețele în tava de copt acoperită cu hârtie.
7. Am copt la 180 de grade Celsius timp de  25 de minute până cornulețele s-au aurit.



8. Calde le-am pudrat cu zahăr.

Din cealaltă jumătate de  aluat crescut am copt floricele.



Foaia întinsă cu grosime de 0,5 centimetri, am decupat-o cu formele de biscuiți cu latura de 4, respectiv 5 centimetri. Fiecare latură a pătratelor astfel obținute am tăiat-o pe mijloc. Pentru fiecare dintre cele 4 colțuri am lipit lateralele astfel încât să obțin o petală. Peste cele 4 petale, am așezat o bucată de rahat, decupată cu forma floare doar pentru că aveam chef de bibilit (la fel de bine se folosesc cubulețe de rahat).



Tot la 180 de grade, 25 de minute le-am copt și apoi pudrat.



Le-am păstrat după răcire într-o cutie etanșă, iară a doua zi le-am predat aniversatului.
- La mulți ani, Alioșa!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu