luni, 17 iunie 2013

Îngheţată vanilată cu lapte praf




Nu de multă vreme cumpărasem două pachete cu lapte praf. Atunci fu musai, amu nu mai ştiu motivul!
Dacă tot fură făr de rost, am zis să-ncerc iară reţeta de lapte condensat a Laurei Adamache. N-o vrut şi pace!
Dacă la primul eşec am salvat-o-ntr-un tort, de astă dată succesul se numeşte îngheţată.

Ingrediente pentru cca 1 kg de îngheţată:
♦ 150 gr pişcoturi de şampanie cu cacao
♦ 300 ml apă clocotită
♦ 60 gr unt
♦ 300 gr lapte praf
♦ 360 gr zahăr, cam multe pentru gustul meu dulce
♦ 3 gălbenuşuri
♦ 40 gr amidon
♦ 350 ml lapte dulce
♦ vanilină


Eu am încercat întâi laptele condensat. 
Adică,  am pus în blender apa clocotită, untul, zahărul şi laptele praf. Am blendurit la viteză mare 1 minut. Pentru că nu am obţinut un amestec cremos, ci mai degrabă lichid, am zis să-ncerc a-l drege cu budinca de la crema de vanilie. Am amestecat gălbenuşurile cu laptele,  amidonul şi vanilina şi le-am ţinut pe foc pân s-o-ngroşat. Le-am lăsat la răcit şi le-am blendurit cu laptele condensat ratat.


Intr-o formă înfoliată am aşezat pişcoturile, am turnat blenduritele, pişcoturile s-au ridicat toate la suprafaţă. Am lăsat totul peste noapte în frigider spre întărire. 
A doua zi, toată organizarea o luat-o la vale, nu se închegase suficient. Am turnat-o într-o caserolă de plastic ş-am lasat-o-n congelator.

Aşa s-o născut una dintre cele mai cremoase îngheţate de casă!
De nu era îngrozitor de dulce, era cea mai cea, aşa e doar aproape cea mai bună. 
Preferata mea rămâne îngheţata de post cu halva.


De învăţ a poza îngheţată în cornet, mai revin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu