vineri, 3 iulie 2020

CHEC CU BANANE


Tot căutând în catalogul Patiseria de acasă rețete cu ingrediente ieftine și ușor de pregătit am ajuns la checul cu banane. În două săptămâni l-am făcut de 4 ori salvând astfel și desertul pentru prânzul de duminică de la Oma și cel pentru grătarul de la prieteni. Abia ultima dată o rămas și pentru B. să-l guste, în rest o dispărut rapid făr de urme. 

INGREDIENTE pentru un chec cu banane
  • 3 ouă 
  • 40 grame ulei
  • 50 grame apă
  • extract de vanilie
  • 150 grame zahăr
  • 175 grame făină
  • 5 grame praf de copt
  • 150 grame banane pasate
  • 1/2 linguriță sare (3 grame)
  • opțional pentru toppingul de firimituri: 15 grame unt, 20 grame făină, 20 grame zahăr brun

PREPARARE CHEC CU BANANE
  • Pentru topping se amestecă untul cu făina și zahărul până se obține o compoziție sfărâmicioasă.  
  • Se separă albușurile și  gălbenușurile.
  • Voi povesti pașii din rețeta originală, pe care i-am și respectat. Sunt multe scurtături posibile, dar nu le-am testat. 
  • Într-un bol se combină zahărul și făina cernută cu praful de copt.
  • Într-un alt vas am bătut (cu mixerul) gălbenușurile cu uleiul, apa și vanilia. 
  • Peste ingredientele umede le-am adăugat pe cele solide și după ce le-am amestecat (cu mixerul la viteză mică) am pus piureul de banane (fructele coapte le-am pasat cu furculița). Se bat până se amestecă bine. 
  • Albușurile cu praful de sare le-am mixat la viteză maximă spumă tare (mișcând vasul, albușurile bătute nu se mișcă).
  • Am adăugat albușurile peste primele ingrediente deja omogenizate. Le-am încorporat cu ajutorul unei palete, prin mișcări ușoare, de sus în jos. 
  • Am turnat compoziția în tava de chec acoperită cu hârtie cerată.
  • Am presărat firimiturile pe întreaga suprafață.
  • Am copt checul 55 - 60 minute la 180 de grade. Am folosit testul scobitorii. Cartea recomandă să se atingă ușor aluatul de deasupra și când acesta nu mai revine la loc checul este copt. 
  • După ce s-a răcorit 5 minute în tava în care a copt, l-am scos. 
  • L-am tăiat doar când a fost complet rece. 



ALTE MENȚIUNI
  • Am cumpărat mai multe banane foarte coapte, erau la preț redus, și pentru că nu s-au consumat repede, le-am congelat. N-au fost pe atât de negre pe cât au devenit în congelator. Când le folosesc la chec le dezgheț în frigider. Se pasează foarte ușor apoi, au consistența unei înghețate topite, îmi plac foarte mult. Și mirosul și aroma parcă au fost mai intense decât în cazul bananelor proaspete. 
  • Se congelează răscoapte. Întregi și în coajă se pun în pungă de plastic și apoi în congelator. 
  • Am pregătit checul cu ciocolată (50 grame fulgi de ciocolată). Deși la sursă se recomanda aceasta ca o variantă delicioasă (este folosită ciocolata pentru glazurare), nu mi-o plăcut. Ciocolata domina total banana.
  • La una dintre repetări am adăugat stafide (50 grame, ar fi meritat mai multe). Este o variantă mai interesantă decât cea cu ciocolată, dar rețeta doar cu  banane e de departe cea mai grozavă dintre toate.
  • La versiunea pe care am pozat-o am folosit 50 grame topping rămas în congelator de la ACESTE brioșe. Uitasem de el. A completat absolut minunat checul. Toppingul de firimituri este crocant după coacere, iară checul pufos. 
  • În catalogul Patiseria de acasă, ingredientele erau pentru 5 ouă și checul era copt în forma de guguluf cu diametrul de 25 de centimetri. 
  • Tot acolo se recomandă păstrarea ouălor 30 de minute la temperatura camerei înainte de folosire. Eu le scot și apoi încep să-mi pregătesc tava și ingredientele. Uneori trece un ceas până ajung efectiv să pregătesc checul, alteori doar 10 minute se duc. N-am observat nicio diferență.
  • La un moment dat nu mi-am înțeles propriul scris și în loc de 175 grame făină am folosit doar 110. Checul a fost foarte pufos, dar e o experiență pe care n-o voi mai repeta. Abia am reușit să-l tai. În rețeta originală erau 90 grame de făină și 90 grame de zahăr pentru un ou, dar m-am abătut de la ele încă de la prima încercare. 
  • La sursă checul este copt la 160 de grade 60 - 65 minute. Eu am ieșit cu același timp folosind cuptorul aprins la 180 de grade Celsius. 
  • Mă gândesc să coc un blat din aceste ingrediente și să-l combin cu o cremă de banane. 
  • Știu că este o rețetă foarte populară, dar eu până anu ăsta n-am avut ocazia să gust celebrul chec cu banane. 
  • Recomand. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu