joi, 1 iulie 2010

Tortul nr.3 - Tort masinuta - Tort cu migdale si capsuni

Modelul de tort maşinuţă





Tortul meu maşinuţă- da,nici lumanarea nu-i pusă cum trebuie!





Alt unghi, aceleaşi nereguli!

Prima poza este modelul, asa ar fi trebuit sa arate!
TORTUL ROTUND BAZA
1. Blat pandispan cu aroma de capsuni

• Ingrediente
- 40 gr praf budinca de capsuni
- 200 gr faina
- 240 gr zahar
- 8 oua

• Mod pregatire
- se bat 8 albusuri cu 240 gr zahar spuma tare;
- se bat separat cele 8 galbenusuri si se adauga peste spuma de albusuri;
- se adauga in ploaie faina si praful de capsuni amestecand usor cu lingura de lemn;
- se pune compozitia la copt in tava acoperita cu hartie de copt(tava mea a fost rotunda cu diametrul de 30 cm) si se coace in cuptor pana cand trece testul cu scobitoarea;
- se lasa o noapte la rece acoperit cu folie, astfel nu-l mai insiropez cand asamblez tortul final;
- a doua zi blatul se taie in 3 foi.

2. Crema

• Ingrediente
- 500 gr frisca lichida
- 1000 gr capsuni
- 1 plic gelatina


• Mod pregatire
- 800 gr capsuni se fac piure, iar restul de 200 gr se taie cuburi;
- frisca lichida se bate ;
- se amesteca piureul de capsuni cu frisca si cu bucatile de capsuna intreaga si se adauga gelatina pregatita conform indicatiilor de pe plic.

3. Fondantul si decoratiile
Tortul este acoperit cu 100 gr ciocolata neagra topita la bain- marie cu 50 gr frisca lichida si este decorat cu impletitura de frisca pe lateral si cu crema de capsuni deasupra.


ASAMBLARE
- intr-o tava detasabila se pune o foaie de tort peste care se toarna jumatate din crema, apoi a doua foaie si a doua jumatate de crema, apoi cea de a treia foaie de blat;
- se lasa la rece 5 ore ;
- se unge tot tortul cu un strat fin de ciocolata topita;
- se decoreaza cu frisca si crema .

TORTUL MASINUTA
Chec cu migdale si ciocolata acoperit cu fondant-20 cm

• Ingrediente

- 150 gr migdale prajite si macinate
- 100 gr zahar
- 5 oua
- 100 gr ciocolata cu lapte
- 1 praf copt

• Mod pregatire
- se bat 5 albusuri cu 100 gr zahar spuma tare;
- se bat separat cele 5 galbenusuri, peste acestea se adauga ciocolata topita la bain-marie si racita , se amesteca usor cu spuma de albusuri;
- se adauga in ploaie migdalele si praful de copt amestecand usor cu lingura de lemn;
- se pune compozitia la copt in tava acoperita cu hartie de copt(tava mea a fost rotunda cu diametrul de 20 cm) si se coace in cuptor pana cand trece testul cu scobitoarea;
- se lasa o noapte la rece acoperit cu folie, astfel nu-l mai insiropez ;
- a doua zi blatul se taie in forma de masinuta si se acopera cu fondant si decoruri.



Povestea tortului masinuta

• CE AM GRESIT?
- tot transportul, bata-l vina!, tortul aflat in tava detasabila s-a rasturnat in taxi(nu era decat in faza de foaie-crema);
- la masinuta am pus pe dedesupt un cub de chec sa o inalt si sa-i pot atasa rotile, situatie in care s-a rupt in doua, am “peticit-o” la loc cu un cub jos in fata si unul jos in spate;
- pentru ca am asezat-o pe tortul baza cand ciocolata era inca moale si accesoriile inca nelipite bine, am murdarit multe dintre ele cu ciocolata, a fost o masina innoroiata;
- bebe a fost atat de fericit cand la vazut ca direct in masinuta si-a infipt manutele si iara un soc in urma caruia s-a mai subrezit;
- lipiciul (fondant alb) a fost prea mult si se vede;
- impletitura am facut-o in graba fara sa respect strict regula liniilor si drepte si egale;
- lumanarea(2) a fost pusa invers.

• CE A FOST BINE
- tortul si masinuta au fost foarte gustoase si dincolo de toate defectele pe care le vad eu acum, copiii pentru care a fost pregatit au fost incantati, singurul fapt care conteaza cu adevarat!


2 comentarii:

  1. Hhehe...foarte tare descrierea.Eu am facut o casuta pe care am insiropat-o atat de tare incat in momentul in care sotul meu m-a intrebat ce fac,eu m-am intors la el...si in secunda doi cand m-am intors la loc ,dintr-un tort etajat s-a preafacut intr-un munte de ciocolata si blat.Cred ca a fost magie!!)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Atunci am trait si eu Ana magia despre care vorbesti!Cand am facut prima data prajitura Kinder, vroiam sa o daruiesc, in secunda in care am vrut sa o pun in cutia cadou, a alunecat de-am ramas doar cu platoul in mana si cu primul blat. Eu am crezut ca nu am pregatit bine gelatina si a fost prea moale crema, dar de tu spui ca fu magie, te cred!

    RăspundețiȘtergere