luni, 26 octombrie 2020

CORNURI PUFOASE CU SMÂNTÂNĂ

L-am întrebat pe Google ce să gătesc cu niște smântână ce-mi era de prisos. M-o trimis ACI. Mi-o plăcut atât de mult rezultatul primei testări încât l-am repetat de atunci în fiecare săptămână (patru or cinci până acum). 

Ingrediente pentru aluat (1 kilogram):

- 500 grame  făină
- un praf de sare
- 60 grame  zahăr
- 1 plic drojdie uscată (7 grame) sau 25 grame drojdie proaspătă
- 200 grame smântână acră
- 50 grame lapte călduț
- 60 grame untură topită și răcită sau 75 grame unt
- 2 ouă

În plus pentru uns cornurile:
- 1 gălbenuș și o lingură de lapte


PREPARARE CORNURI CU SMÂNTÂNĂ ACRĂ
  • Într-un bol am pus jumătate de linguriță de sare, am cernut peste ea făina, am adăugat zahărul și drojdia uscată. Cât am pregătit restul ingredientelor am lăsat făina și drojdia împreună.
  • Am amestecat laptele călduț cu ouăle și smântâna. 
  • L-am turnat treptat peste făină și am omogenizat cu mâna aluatul.
  • La final am turnat untura topită și răcită. Am încorporat-o tot frământând cu mâna. 
  • Am obținut o cocă moale, foarte puțin lipicioasă. 
  • Am acoperit bolul cu folie și am așteptat să-și dubleze volumul. De temperatura este optimă, și nu 10 grade ca la mine-n bucătărie, aluatul dospește în 30 de minute.
  • Pentru că am avut 1 kilogram de aluat, l-am împărțit în patru și din fiecare bucată am întins un dreptunghi din care am tăiat triunghiuri. Aluatul se întinde ușor cu un sucitor dacă blatul de lucru este ușor uns cu ulei.  Când am vrut cornuri foarte mici am tăiat 10 triunghiuri, dar dimensiunea medie este pentru 5 cornuri din fiecare bucată, deci 20 în total. 
  • Am rulat fiecare triunghi.
  • L-am așezat în tava acoperită cu hârtie de copt având grijă să prind vârful dedesubt pentru a evita desfacerea cornului în timpul coacerii.  
  • Am așteptat ca și cornurile să-și dubleze volumul înainte de a le băga la copt.
  • După ce au crescut le-am uns ușor cu o pensulă trecută prin gălbenuș amestecat cu lapte. 
  • Le-am copt la 180 de grade în cuptorul preîncins,  25 - 30 de minute până s-au aurit.   


ALTE MENȚIUNI
  • Nu le-am pregătit până acum cu unt, doar cu untură. Aroma specială a untului o lipsit dară. 
  • Smântâna acră este cea care se găsește la pahare sau găletușe și este diferită de cea dulce, specială pentru frișcă. 
  • În rețeta originală cornurile sunt mai mari (15 bucăți în total). Eu prima dată am obținut 40. Îmi plac mai micuțe, chiar de se usucă mai repede. 
  • Le învelesc, atunci când nu le congelez,  în hârtia pe care s-au copt, adaug un ștergar peste hârtie și când le consumăm le încălzesc 2, 3 minute la 180 de grade. 
  • Mi-am tot propus să le-ncerc cu o umplutură sărată, dar încă n-am izbutit. 
  • Deși am variat zahărul, de la 60 de grame am lăsat doar 15 -20, nu fu nicio diferență. Adesea noi le combinăm cu gem or dulceață. Sunt grozave și  doar cu lapte cald or iaurt. 
  • La sursă erau presărate cu mac. 
  • Aluatul poate fi obținut și folosind mașina de pâine. 
  • Dacă se folosește drojdie proaspătă, aceasta se freacă cu zahărul până se dizolvă și apoi se adaugă în făină și se urmează identic ceilalți pași. 
  • Mare atenție la ungerea cu ou. De este prea mult se va scurge pe lângă corn și se va arde. Eu am mai copt și făr să le ung (un gălbenuș fu prea puțin, dar două îs prea multe). Diferența fu că acelea nu au luciul minunat al celor unse înainte de coacere. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu