marți, 22 septembrie 2020

CHEC DIN ALBUȘURI CU PEPENE CONFIAT

Când B. m-o anunțat că petrecerea pentru ziua copilului e în ziua următoare m-am tot gândit ce aș putea face special și repede, în condițiile în care tortul l-am plasat ca sarcină cofetăriei. Mai mereu am albușuri la congelator (de la crema de vanilie, tiramisu). Mai rămânea de rezolvat adaosul. Cochetasem deja cu varianta dovleceilor din dulceață, dar îmi doream ceva mult mai aromat. Cum în vară am ratat o doză mare de dulceață din coajă de pepene (presupun că m-o sabotat cântarul cel nou, altă justificare nu găsesc) am identificat repede elementul surpriză al checului meu festiv.

Pentru cojile de pepene verde confiat (250 grame) - AICI sursa rețetei:

  • 100 grame coajă de pepene curățată
  • 100 grame zahăr
  • 100 grame apă
  • zeama de la o jumătate de lămâie
  • vanilie


PREPARARE coji de pepene confiate

  1. Coaja de pepene curățată de partea exterioară verde și de miezul cu semințe se taie bucățele. Am păstrat o margine egală de miez roșu cu cea albă a cojii.
  2. Se fierbe un sirop din apă, zahăr, lămâie, vanilie.
  3. Se adaugă cojile și se  fierb împreună 40 de minute la foc mic.
  4. Se îndepărtează de foc, se acoperă cu un ștergar umed și se lasă oala la răcit până a doua zi.
  5. Atunci se pune din nou pe foc mic și se mai fierbe încă 15 minute.
  6. Se lasă la răcit complet înainte de a se repartiza în borcane sterilizate sau a se folosi.


INGREDIENTE pentru un chec cu nuci și pepene confiat:
  • 8 albușuri
  • 200 grame zahăr
  • 160 grame făină
  • 160 grame untură topită și răcită
  • un praf de sare
  • un praf de vanilină
  • zeama și coaja de la o lămâie
  • 100 grame nuci tocate grosier
  • 250 grame coajă de pepene confiată

PREPARARE CHEC DIN ALBUȘURI

  • Am început prin a aprinde cuptorul la 180 de grade. 
  • Am topit untura. Am adăugat în ea zeama de lămâie și coaja de lămâie. 
  • Am bătut spumă albușurile cu un praf de sare.

  • Am adăugat zahărul și am continuat mixarea până s-a format o bezea fermă, lucioasă. 

  • Am cernut făina și am încorporat-o prin mișcări lejere, de sus în jos.


  • Am pus nucile ușor prăjite și tăiate grosier, coaja de pepene și untura răcită. Am amestecat cu spatula ușor și scurt pentru a îngloba toate ingredientele. 

  • Am turnat compoziția în tava de chec tapetată cu hârtie cerată și am nivelat-o.

  • Am copt checul 40 de minute la 180 de grade până a trecut testul scobitorii.

  • L-am lăsat 5 minute în tavă pentru răcorire.

  • Apoi l-am răsturnat pe un grătar, pe care l-am tot întors (laterale, burtă, spate) până s-a răcit complet.


  • L-am tăiat cu un cuțit zimțat. Se taie perfect în felii subțiri. 



ALTE MENȚIUNI

  • Când eram copil, mama pregătea dulceață din coajă de pepene, nu-mi plăcea deloc. Fără lămâie și vanilie chiar nu are niciun gust.
  • Acum îmi place mult în chec/brioșe. Fără încorporare într-un aluat, tot nu mi se pare grozavă. Chestiune de gust.
  • Atât de mare fu succesul  primei încercări încât am repetat-o ușor diferit rapid.
  • Atunci am folosit ghimbir confiat, stafide rehidratate, coajă de pepene (400 de grame în total). 
  • Albușurile nu le bat foarte tare (checul va fi foarte dens). Se și lucrează mult mai ușor cu spuma mai moale. 
  • Se păstrează foarte proaspăt și aromat în frigider câteva zile. 
  • Repet că este o rețetă grozavă. 


Alte versiuni ale checului din albușuri:
  • Cu nuci și ciocolată - AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu