vineri, 21 februarie 2020

BRIOȘE CU MĂLAI


  • (5/5) Săptămâna aceasta pe Zambetania au fost 5 rețete de brioșe, după tortul publicat în 5 episoade. 
Tot căutând în catalogul Patiseria de acasă o nouă rețetă de brioșe m-am oprit la cele cu mălai. Am mai folosit în urmă cu niște ani mălaiul pentru brioșe de post, AICI rețeta,  și-mi amintesc că, deși au fost minunate și le-am tot avut în gând, de repetat nu le-am mai repetat.


Ingredientele necesare pentru 27 mini-brioșe (4 centimetri, 30 de grame), în carte erau pentru 8 brioșe cu baza de 6 centimetri:
  • 200 grame făină
  • 150 grame mălai
  • 75 grame zahăr
  • 10 grame praf de copt
  • 1 linguriță de sare
  • 1 ou
  • 300 grame lapte
  • 65 grame ulei
  • extract de vanilie
  • coajă de portocală
  • fulgi de porumb
PREPARARE BRIOȘE CU MĂLAI


  • Ca și în cazul celorlalte rețete publicate din Patiseria de acasă, brioșele respectă o singură regulă. Se amestecă separat ingredientele umede de cele uscate și apoi se combină. Într-un bol se amestecă făina, mălaiul, praful de copt, sarea. 
  • Într-un castron se bate oul cu laptele și uleiul. Eu am adăugat pentru aromă extract de vanilie și coajă de portocale ce trebuia hidratată. 
  • Peste ingredientele uscate se adaugă cele umede. Se amestecă ușor și puțin, doar cât acestea să se înmoaie. 
  • Am umplut 3/4 din chesele de brioșe. Deși cresc, nu există riscul de a curge în tavă.
  • Le-am presărat cu fulgi de porumb mărunțiți, deși aceștia nu existau în rețeta care m-a inspirat. 
  • La 200 de grade le-am copt 20 de minute în cuptorul preîncins. La sursă erau 16 - 18 minute. Am introdus o scobitoare în centrul brioșei și când aceasta a ieșit curată brioșele au fost coapte. 
  • Cât tava cu brioșe a fost la cuptor, compoziția rămasă a așteptat în bucătărie eliberarea formelor. 
  • După coacere le-am păstrat 5 minute în tava de copt și apoi le-am scos la răcit pe un grătar.


ALTE MENȚIUNI
  • Am ales să le fac aromate, de aceea am adăugat vanilie și portocală, deși aceste ingrediente nu existau în carte. 
  • Când am completat cu fulgii de porumb, care iară nu-s în rețeta originală, m-am gândit doar la aspect. S-au dovedit cu rost pentru când am servit brioșele cu lapte. Mi-au plăcut mult și alături de compot cu vișine, preferatul meu. 
  • Compoziția a fost mai lichidă decât în cazul celorlalte brioșe ale căror rețete au avut aceeași sursă. Am avut emoții căci nu-mi plac cantitățile de genul 3/4 cană, 1/3 cană și mă gândeam c-am modificat proporțiile cu aproximări. Brioșele coapte au o textură perfectă. 
  • O parte le-am congelat o săptămână. Au fost, după decongelare, mult mai aromate și mai proaspete decât cele care au rămas trei zile la temperatura bucătăriei. 
  • Brioșele nu sunt dulci de aceea s-au potrivit și cu brânză, gem sau compot  la micul dejun. 
  • Nouă ne plac foarte mult, sunt pufoase, aromate și diferite de brioșele dulci. Să mai mâncăm niște mămăligă zicea B. și eu eram de acord cu el. 
  • După brioșele cu gem supranumite turtă dulce, acestea sunt pe locul 2 între preferatele mele dintre cele 5 rețete ale săptămânii ce astăzi se încheie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu