luni, 18 aprilie 2016

Biscuiți cu gem în două culori - rețetă de post




Or să treacă sărbătorile și  n-o să termin publicarea rețetelor de post. Oricum, doar mama fu cea care o îndeplinit condiția, restul trupei le-o savurat alături de carne, brânză, ouă ( le-o, adică pe toate postoasele de le-am făcut săptămânile astea multe ).


Principala mea sursă de inspirație rămâne arhiva Zambetaniei. De la prima facere a biscuiților ăstora, în 2014, i-am visat împreunați (ACI rețeta albilor, ACI a negrilor.)




Ingrediente pentru aluatul alb:
- 240 grame făină - atât au încăput, 250 erau în rețeta de bază 
- 3 grame praf de copt
- 200 grame gem de piersici și pepene galben, de  roşii era în 2014 gemul
- 100 grame zahăr
- 80 ml ulei / 80 grame 
- un praf de sare
- esență de  vanilie

Ingrediente pentru aluatul negru:
-         200 grame făină - din 220
-         40 grame cacao
-         3 grame praf de copt
-         200 grame gem de gutui
-         140 grame zahăr
-         80 ml ulei
-         un praf de sare
-     esență de rom

FACEREA -  aproximativ 80 de biscuiți au fost


La fiecare dintre ele am blendurit / pasat întâi gemul cu uleiul pentru o obține o pastă din bucățile de fructe. Am amestecat apoi restul de ingrediente cu gemul-ulei. Atenție, se pune treptat făina, în funcție de consistența gemului va intra o cantitate mai mare sau mai mică față de cea indicată de mine.

Pân am ajuns la ceea ce doream, am ratat câteva metode de împreunare. Întâi am întins fâșie albă, peste ea neagră, am rulat și tăiat biscuiți. A doua oară, am întins foaie albă, am pus la un capăt un șir negru, am rulat și tăiat. În ambele variante nu am avut rezultul așteptat, eu caut biscuiți pe cât posibil identici și uniformi, așa am ajuns la soluția ideală. Merg și-n varianta cu gaură, la mine au fost ultimele două bucăți rămase făr de pereche. Capetele de la cele două suluri le-am amestecat într-un singur biscuite, cel care apare ca secțiune în poză, arăta foarte bine și în versiunea asta!


Am împărțit aluatul tot, și cel alb și cel negru, în bucăți de 15 grame, pe care le-am rotunjit între palme, aplatizat cu un capac, apoi decupat mijlocul cu baza mare a unui dui. În gaura rămasă am pus aluatul de la culoarea opusă, cel scos cu duiul. După ce am nivelat biscuitele cu cele două culori, l-am pus în tava acoperită cu hârtie invers, partea care a stat pe blatul de modelaj a fost la copt cu fața în sus.

 
În cuptorul preîncins i-am copt câte 9 minute la foc mic, pe ultima treaptă a cuptorului. La carte zicea 9, 10 minute la 180 - 190 de grade.
Biscuiții se vor coace foarte repede, chiar dacă vor rămâne moi, este musai de scos din cuptor când li se bronzează fundurile și de lăsat la răcit în tavă. Sunt foarte fragili, nu pot fi manevrați calzi.

După răcorire i-am lăsat la răcit pe grătar și apoi i-am închis într-o cutie. Se usucă foarte tare altfel.
Mie îmi plac foarte mult și peste 2 ani când mă voi întoarce la ei îi voi încerca în varianta cu nuci măcinate.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu