vineri, 20 martie 2015

Prăjitură de post cu biscuiţi şi coca cola



Reţeta aceasta o am de la doamna Miliana. De-aţi uitat cine e, aci la mărţişoare am desenat-o .
 Eu am pregătit prăjitura  în forma rotundă, detaşabilă,  de 16 centimetri.
 Pentru blatul cu biscuiţi – am  avut biscuiţi doar pentru jumătate de blat, adică am avut întreaga cantitate, dar mi-o trebuit şi la bomboanele de post despre care am povestit aci, cantităţile sunt pentru ceea ce ar fi trebuit:
-         200 grame biscuiţi populari
-         75 grame zahăr
-         50 grame migdale decojite
-         70 grame merişoare
-         10 grame cacao
-         350 ml coca cola
-         esenţă de rom
Înainte de orice să spun că salamul de biscuiţi cu sirop de coca cola caramelizată este un deliciu. Pentru mine,  care nu-s mare fană de suc negru, fu o grozăvie varianta aceasta biscuiţoasă. Din păcate pentru prăjitura finală fu mult prea puţin blat.
  1. Migdalele le-am tăiat grosier, le-am avut decojite de la nişte macarons, care bag sama că nu mai văd lumina blogului.
  2. Biscuiţii i-am rupt cu mâna în bucăţi mici, erau Petite beurre – foarte uşor bucăţălibili.
  3. Cele 75 grame de zahăr le-am pus în ceaunel la caramelizat, când au ajuns la culoarea brumărie am adăugat coca cola şi am lăsat pe foc siropul până când zahărul caramelizat,  şi între timp întărit,  s-o topit. L-am lăsat la răcit după ce i-am adăugat şi esenţa.
  4. Într-un vas am amestecat bucăţile de biscuiţi, merişoarele, migdalele.
  5. Am luat din cei 350 ml de coca cola caramelizată 200 (io am luat 100, dar  ca să nu vă zăpăcesc, scriu ca şi când...) şi i-am amestecat cu cacao, restul l-am păstrat pentru mere şi budincă.
  6. Siropul cu cacao l-am turnat peste amestecul cu biscuiţi. Am avut o compoziţie uşor moale, căci aşa-s biscuiţii despre care ziceam, uşor însiropabili în comparaţie cu cei populari la vrac.
  7. Am acoperit cu folie tava şi am întins blatul de biscuiţi. L-am lăsat la rece cât am făcut restul straturilor.


Pentru stratul de mere:
-         1 măr mare
-         1 plic de zahăr vanilat
-         2 linguri coca cola caramelizată – din cea păstrată de la blat
  1. Mărul ras l-am pus cu siropul şi zahărul pe foc mic câteva minute cât să se înmoaie.
  2. După răcire l-am întins peste blatul cu biscuiţi.
A fost un strat foarte subţire, din teama mea că vor fi foarte multe arome la final. Mărul ăsta călit e o combinaţie foarte interesantă pentru salamul de biscuiţi, dar pentru budinca de coca cola nu mi se păru. E o chestiune de gust, doamnei Miliana îi place mult potrivirea lor.


Pentru budinca de coca cola:
-         350 ml coca cola + coca cola caramelizată – peste siropul rămas de la blat şi mere am adăugat coca cola cât să ajung la 350 ml
-         30 gr amidon
-         25 gr zahăr
-         10 gr cacao
  1. Le-am amestecat pe toate şi le-am dat într-un clocot pân la îngroşarea compoziţiei.
  2. Budinca răcorită, io am cam uitat-o pe balcon, se făcuse piftie, dar am trecut de 3 ori cu telul prin ea şi am putut-o turna în formă peste mere.
  3. Am lăsat prăjitura la rece o noapte. Într-un ceas era gata, da'  io aveam alte trebi.


Pentru decorare:
-         migdale decojite
-         biscuiţi -  4 biscuiţi i-am mărunţit şi i-am aruncat pe laterale



Pentru o prăjitură de post e o soluţie interesantă, pentru mine per total fu prea multă băutură neagră, repet ceea ce am mai zis, mi-s fană Sprite. Rămâne să testez şi tortul Crisei cu Coca Cola, care nu-i pe lista cu de-ncercat decât de vro 2 ani şi apoi mă decid de-i mai acord vro şansă. Cum cea cu Fanta nici n-o ajuns pe blog, e o reuşită asta.



-         Mămi, îţi place?
Am ajuns cu ea la mama după o săptămână de la facere.
-         Da, e aşa ca o coca cola groasă..
Q.e.d.


Revin săptămâna ce urmează cu restanţa restanţelor:  macaronşii pentru Virtual hug şi cu ceea ce se vrea a fi  cea mai inspirată participare zambetană la Cutia misterelor: tortul cu vin Malaga şi ciocolată.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu