luni, 8 decembrie 2014

Cuburi din salam de biscuiţi - reţetă de post


     Găsii  într-o revistă nişte batoane cu biscuiţi măcinaţi şi-mi cumpărai cele trebuincioase să le pregătesc pentru Buna. Între timp,  îmi ieşiră-n cale fursecurile cu gem- aci pe zambetania prima versiunea cu gem de roşii, cea cu cacao oi publica-o cândva, ş-am renunţat.  Apoi, Paula o făcut trimitere la o reţetă de-a ei mai veche cu biscuiţi şi ciocolată pe care o aveam salvată pe undeva c-o probase sor'mea ş-atunci am aterizat direct în bucătărie făr de a mă mai lăsa în calea altor ispite – aci  reţeta  pe Enjoy dessert.
Eu prefer salamul de  biscuiţi cu lapte praf şi unt.  Ăsta al Paulei e o variantă minunată doar întâmplător postoasă.



Ingrediente – Paula povesteşte acolo cum nu-i salam de biscuiţi, pentru mine tot e şi făr de formă, doar cu fondu':
-         200 gr biscuiţi populari + 50 gr – pentru  că mi-o ieşit o compoziţie prea moale, am mai adăugat 50 faţă de reţeta originală
-         200 ml lapte cocos gras – aci reţeta pe zambetania – am folosit o nucă de cocos şi 500 ml apă fierbinte, la Paula era juma de cană de lapte din soia cu 100 gr unt de cocos - m-o costat doi lei jumate,  că atât e nuca la Kaufland şi mi-o rămas vro 300 gr fulgi pe care abia aştept să-i folosesc  
-         200 gr ciocolată neagră – eu am avut 100 gr 45% cacao şi o tabletă de post pe care scria 25% cacao
-         2 linguri miere - 40 gr
-         50 gr merişoare – pe Enjoy dessert erau de pepene confiat
-         60 gr nuci tăiate grosier – dincolo erau alune
-         50 gr caise confiate tăiate mărunt
-         50 gr fulgi de cocos – eu am avut proaspeţi de la lapte
-         2 linguri de cacao –  n-am avut decât 5 gr şi tot mi-o ieşit de zece ori mai închis decât în reţeta de m-o inspirat
+ 20 gr biscuiţi şi  45 gr nuci  măcinate (or măcinaţi că n-am idee care e acordul)  pentru decorat


 Am rupt biscuiţii cu mâna, bucăţi nu prea mici.
 Am pus la foc laptele cu ciocolata pătrăţele. Când a dat în primul clocot am oprit focul şi am adăugat mierea.


Separat am adăugat peste biscuiţi cocosul, merişoarele şi caisele, nucile, pudra de cacao. Am turnat sosul de ciocolată – m-o dus în eroare că era gros ş-am crezut că-i suficient, dar fu cam mult. Am dres pocinogu cu încă 50 de gr biscuiţi măcinaţi. Deşi de la ciocolată s-o-ntărit perfect, deci presupun că se-ntâmpla şi făr de biscuiţii suplimentari.


În tava 17x24 cm am aşezat folie, un strat gros de nuci şi biscuiţi de vă zisei că nu le ştiu măcinătura şi apoi toată compoziţia omogenizată bine a biscuiţilor . Am aşezat un fund de lemn peste ea şi am lăsat tava o noapte la rece.





A doua zi, după pozare, i-am dus la cerşetorii de la biserică pentru bunicul Nicolae. Speranţa mea e c-au ajuns în cer, amu de la cer la tomberon e-o cale aşa de scurtă…




2 comentarii:

  1. Deci ma bucur ca ti-a placut varianta mea de prajitura cu biscuiti.
    Eu nu ii spun salam pentru ca pur si simplu nu imi place cum suna 'salam' :D insa compozitia imi place la nebunie. O seara frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere