miercuri, 24 decembrie 2014

Biscuiţi cu miere şi gem de portocale pentru Cutia misterelor


Pentru mine lista Ginei  de luna aceasta,  nuci, vin roşu, portocale, mere, miere/zahăr, făină, anason, unt, ouă şi ingredientul vedetă scorţişoara,   fu cel mai uşor episod de cutie misterioasă. În capul meu pregăteam pentru defilare biscuiţii cu marţipan de la Moş Nicolae (pentru că  le trebe vreme pentru sporit delicioşenie). Atât de uşoară fu provocarea, repet că  în capul meu,   încât foloseam toate ingredientele. La început de decembrie altele fură priorităţile şi, iaca, ajung în sfânta zi de ieri să încropesc biscuiţi misterioşi. Uit de măr să-l adaug umpluturii, mi se năzare că nuca e vedeta şi sfârşesc c-un bilanţ de doar 8 ingrediente din 10.


Aluatul este cel de la biscuiţii cu marţipan, pentru mine reţetă mai grozavă de turtă dulce şi biscuite nu există – aici şi aici şi aici pe zambetania episoade anterioare. 

Biscuiţi cu marţipan - Paşte 2014
Merita reţeta asta marţipanoasă ş-o decorare festivă de iarnă, dar or mai fi sărbători d' astea poate. Anu' ăsta nu fu vreme de bibileli. Aşa i-am pregătit pentru dăruit.


Biscuiţi cu miere şi marţipan decoraţi cu fulgi de cocos
Iar umplutura pentru provocare este dată de gemul de portocale – reţeta aici pe blog.



Pentru 25 de biscuiţi (6 cm), aproximativ 650 gr :
-         55 gr unt 80% grăsime
-         75 gr zahăr – mi-ar fi plăcut să folosesc brun, dar l-am terminat la turtele din urmă
-         85 gr miere
-         270 gr făină  + 2 linguri
-         3 gr bicarbonat de sodiu
-         4 gr praf de copt
-         2 gr scorţişoară – am dublat cantitatea dacă tot e vedetă şi i-o priit
-         1 ou
-         100 gr gem de portocale  - pentru umplere
-         miez de nucă, miere de albine, fulgi din pastă de zahăr  – pentru decorare


 Am topit untul pe foc mic, am adăugat zahărul ş-am amestecat pân s-o topit şi el, am oprit focul,  am adăugat mierea,  apoi făina cu praful de copt, bicarbonatul, scorţişoara. Am avut un aluat sfărâmicios, călduţ,  peste care am adăugat oul şi am frământat bine. Am mai suplinit cu 2 linguri de făină că era mult prea lipicios. Înfoliat l-am lăsat un ceas la frigider. 


Am întins foaie subţire, am tăiat-o cu decupatorul şi pe jumătate dintre decupate am pus un vârf de linguriţă cu gem. 


Am pensulit cu apă marginile, am lipit capace, am aşezat biscuiţii în tava acoperită cu hârtie şi i-am copt la foc mediu 10 minute pe ultima treaptă a cuptorului anterior încins.  Biscuiţii sunt foarte moi, nu sunt cruzi, dar trebuie lăsaţi câteva minute în tava de copt la răcit, altfel se deformează.
Pentru decorare am măcinat miez de nucă, am tăvălit marginile biscuiţilor prin miere de albine şi apoi nucă. Am lipit câte un fulg tot cu miere.
Se păstrează în cutii închise, în loc răcoros. După trei, patru zile sunt şi mai buni, da-i greu să reziste atât. Ai mei vor pleca la colindători şi oameni dragi.




Reţeta asta e de-ncercat măcar o dată-n viaţă!


Provocarea Cutia misterelor a fost lansată de Cerasela, aici regulamentul, este un proiect pe care eu îl ador,  şi de nu m-aş trezi că de la Moş Nicolae la Moş Crăciun e doar o clipă,  l-aş onora cu mai multă imaginaţie. 

Şi dacă tot voi lipsi şi dacă tot nu-i suficient de ghiveci ce-am scris până amu, să mai adaug dară:
- Ieri,  în  Auchan,  scria la raionul de chiloţi "poartă roşu de Revelion", drept pentru care mi-am cumpărat frumoasa farfurie roşie din poza biscuiţilor cu marţipan şi cocos.
- Tot ieri am nimerit la SH-ul  oşanos ora fericită cu  reduceri de  50%, drept pentru care mi-am cumpărat puloverul H&M căruia-i tot dădeam bineţe de vro două săptămâni şi-i verificam cursul staţionat pe 35 lei.
- Şi pentru că-s mare afaceristă, după cum deja e dovedit, am cumpărat punga de cadou în care va şedea mâine dimineaţă a surpriză sub brad cu 9 lei, nu-i afacere asta şaişpe lei lânosul, nouă lei ambalaju?!
- Şi la închiderea ediţiei să spui că o venit fix zero colindători, motiv pentru care amu mă urez cu youtube şi mă preacinstesc cu biscuiţi decoraţi .

Cam ăsta fu anul zambetan, o rămas restante trei cărţi, exact top 3, reţete nepublicate nu-s,  pentru blog fu cel mai rodnic dintre ani, greu pentru mine de imaginat că-l voi mai egala vrodată, poate va fi vreme după vacanţa cea lungă de scris defilări. Revin pe 12 ianuarie. 


Oameni dragi, să vă fie sărbătorile tihnite şi să vă fiţi iubire!


8 comentarii:

  1. Tare faini biscuti cred ca e deliciosi cu portocale o bunatate, cand oi fi mai libra o sa incerc si gemul asta ca orea arata bine , Sarbatori linistite sa ai, si abia astept sa vad bunatatile tale! Gabriela .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Biscuiţii ăştia sunt grozavi şi făr de umplutură, cu marţipan or gem de potocale (doar asta am încercat până acum) devin o minune aromată, moale, dulce. Poate-i încerci simpli, apoi cu siguranţă îi vei desăvârşi! Lucrez la două torturi, unul cu morcov şi castane că tot m-ai zăpăcit cu acea reţetă, deci bunătăţi de la anu încolo:))) Gabi, să ai zile senine şi sănătate multă!

      Ștergere
  2. Libera am vrut sa spun, . oboseala

    RăspundețiȘtergere
  3. Off abia astept tortuletul

    noua ne plac prajiturile cu foi sa fie moi exact cum spui tu,am incercat o reteta care mie imi era tare draga de la o prietena de-a mea, totusi dupa3 zile infoliata foile erau ca si un biscuit, poate am gresit eu ceva nu stiu , de buna a fost buna dar...,gen albinita e pe gustul nostru kisul tau imi face cu ochiul are tot ce imi place si morcoveataaaa ! pup siii toate Gabriela.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tortul nu se simte prea bine, căci io nu mi-s bine. Am nişte dureri crunte. Kissul este o prăjitură grozavă, e reţeta pe care o fac la tortul de iarnă. Şi prăjitura cu lămâie e minunată, poate o testezi cândva!

      Ștergere
  4. Lasa ca o sa treaca toate si o tu o sa fi bine sa faci minunati incontinuare, nici eu nu pot sa fac tot ce imi place ,as face o praji sau un tortulet o data saptamana dar ...sti tu c..... de asta imi e frica tare in rest de nimic, cu lamaia nu sunt prietena deloc am papat un an zeama a 2 pe zi deci nuuu, dar scoatem !!! G.

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria ,sa ai un Craciun de vis alaturi de cei dragi tie!Te pup si te iubesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tori, abia ce-am gătat tortu' cu derdeluşu', deci mi-i Crăciun d' amu:))

      Ștergere