vineri, 29 iunie 2012

Desert de post cu cireşe



Ziceam, în partea cu lapte de cocos, că din motive de neharţi pentru ziua de Sf Petru şi Pavel m-am jucat cu un blat şi o budincă.
Iniţial, mi-am dorit să fac negresa de post cu lapte de cocos şi cireşe.  Fie din cauze de lăfăială cu ea pe două tăvi, fie din cauze de insuficientă făină,  fie din certitudini de habar n-am, o trebuit s-o completez c-un soi de cremă.

Pentru blat:
- cireşe- am avut 1 kg, câte-or fi rămas după desâmburire şi îndepărtare cozi, nu ştiu a spune
- fulgi proaspeţi de cocos- vro 250 gr
- ulei - 150 ml, 100 ar fi fost mai potriviţi
- 200 ml lapte de cocos
- zahăr - 100 gr
- făină -100 gr
- 135 gr griş
- 1 plic praf de copt
-200 ml sirop - de la cireşele ţinute cu zahărul la frigider
- sare - n-am pus!

Eu am blendurit toate cele cu menţiunea că din cantitatea de cireşe am pasat 250 gr, restul le-am adăugat întregi înainte de  coacere blat.
Aluat l-am împărţit între 2 tăvi de cozonac, l-am acoperit cu restul cireşelor şi l-am copt 35 minute la foc mic în cuptorul bine încins.

A doua zi o mai fost vreme de continuări, aş fi vrut o budincă din lapte de cocos şi orez integral măcinat, dar pierdeam lumina soarelui şi nu mai fu vreme de râşnit boabe.

Laptele cu orez:
- între timp s-o mâncat făr de niciunele unul dintre blaturi şi laptele fu doar pentru cel rămas
- 150 gr orez fiert în 500 ml lapte de cocos
- după fierbere i-am pus miere şi coajă de lămâie şi ce mi-o mai rămas de la fulgii proaspeţă de cocos, vro 50 de gr
- am turnat laptele cald peste blat în tava în care l-am copt
- când s-a răcit am scos blatul  cireşe - lapte cu orez pe un platou
- l-am pudrat cu scorţişoară

- l-am decorat cu cireşe proaspete trecute prin miere şi cocos



 Ar fi fost un desert mult mai fin cu budinca de lapte, dar n-am a mă văicări!
Ar fi fost un desert mult mai interesant cu vişine, dar n-am a mă văicări!
Ar fi fost ..... s-o dus postul, d' amu e dezlegare iară, pentru o vreme, la toate cele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu